söndag 24 maj 2015

Big Hero 6

Okey som ni ser i det förra inlägget så såg jag och brorsan på Big Hero 6 igår istället för Eurovision Song Contest.

Jag tyckte att filmen var riktigt bra, men den var lite för mycket våldsam våld för att passa som en familjefilm. Men men tur att vi inte har någon liten som ska se på den. Här nedanför kommer handlingen:

Hiro är inte som andra barn, han är ett geni - och hoppar över årskurs efter årskurs i skolan. Till slut hamnar han i samma klass som sin storebror Tadashi. Bröderna bor hos sin moster Cass i staden San Fransokyo, en stad bebodd av tekniktalanger och som är en mix av västerlänsk och österländsk kultur. Hiro och Tadashi är bästa vänner och älskar både att bygga uppfinningar i garaget. Det drömmer också båda om att få gå på det teknologiska universitet som ligger mitt emot deras hus, men det är för dyrt. Och här börjar vår historia  - brödernas bestämmer sig för att vinna ett stipendium till universitetet.

Jag tycker att filmen är ganska så bra :) rekommenderar filmen starkt dock kanske inte till jättesmå barn :)

3 kommentarer:

  1. Har sagt många gånger att jag ska se men har ej blivit av än :P

    SvaraRadera