tisdag 2 augusti 2016

Pokemón Go

Nu tänker jag skriva vad JAG tycker om spelet Pokemón Go. Jag tycker att det är riktigt bra spel (dock spelar inte jag) tycker att det är bra att spelet får folk att gå ut och röra på sig, dock tycker jag verkligen att folk MÅSTE kolla upp i mellan åt så dom inte kommer ut på vägen eller annat farligt eller att dom har med en som inte spelar som kan hålla koll, tycker verkligen INTE att små barn (6-8) ska få gå ut själva och leta Pokemón tycker inte att det spelar någon roll om dom har vän med det kan hända vad som helst! Men det är ju många "äldre" som tycker att Pokemón Go är barnsligt och att dom som spelar det borde hitta på något annat/bättre men hur kan du säga så? Det finns så många som verkligen gillar Pokemón av alla dess former. Har läst några artiklar om att Pokemón Go har hjälpt föräldrar till barn med autism/asperger och andra funktionsnedsättningar att gå ut snabbare, barnen vill ut och leta även fast dom inte brukar vilja gå ut, är det inte jättebra att Pokemón Go hjälper till med det? Så jag tycker att Pokemón Go är bra, men ALLA får definitivt tycka annorlunda då alla tycker olika, tack för mig angående Pokemón Go :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar