lördag 2 mars 2013

Billie Joe Armstrong


Green Days frontfigur Billie Joe Armstrong öppnar nu upp om sitt sjutton år långa missbruk av alkohol och droger som till slut gjorde att han tvingades söka vård på rehabiliteringshem under förra året.
– Jag kunde vakna på en soffa hos en främling. Jag visste inte hur jag kommit dit. Det var totala blackouter, säger han i en intervju med tidingen Rolling Stone.
Billie Joe förstod att han var tvungen att söka professionell hjälp efter en spelning på festivalen iHeartRadio i Las Vegas, där han blev våldsam mot arrangörerna eftersom han ansåg att bandet hade fått för lite speltid. Han slog bland annat sönder sin gitarr på scen och skrek: "Jag är inte jävla Justin Bieber, era motherfuckers".
– Jag minns små saker. Nästa morgon vaknade jag och frågade min fru Adrienne: "Hur illa var det?" Hon sa "Det är illa". Jag ringde min manager och han sa "Du ska på ett plan, flyga tillbaka till Kalifornien och checka in på rehab omedelbart".

Äntligen!!!




3 kommentarer: