lördag 15 augusti 2015

16 wishes

Igår kväll innan jag la mig så såg jag på 16 wishes :) jag tycker verkligen om den här filmen ♡  

Här nedanför kommer handlingen: 
Abby Jensen har planerat sin 16-årsdag sedan hon var liten. Abby har även en lista där hon skriver ner sina önskningar. 
När dagen kommer sätter hon den på gaderobsdörren. Till sin förvåning får hon av en kvinna vid namn 
Celeste, sexton födelsedagsljus, varje ljus motsvarar en önskan på listan. 
Önskningarna infaller en efter en och plötsligt är Abby populär, sportig, elegant och får uppmärksamhet från sina vänner. 
Dagen blir bara bättre och bättre tills en önskning gör så allt förändras. Abby, som önskar att bli behandlad som en vuxen, 
blir istället vuxen och hon har bara till midnatt att få sitt gamla liv tillbaka.

Man märker att Abby ser hur mycket hon har missat när hon blir "vuxen" :) Hon inser även hur mycket Jay betyder för henne ♡

I huvudrollerna ser vi: 
Debby Ryan som Abby Jensen
Cainan Wiebe som Mike Jensen
Jean-Luc Bilodeau som Jay Kepler
Karissa Tynes som Krista Cook

Jag tycker att filmen har ett jättebra budskap om att man ska vara tacksam för det man har och att man ska vara uppmärksam på människorna runtomkring sig :)
Det är aldrig för sent att säga förlåt om man verkligen menar det :) ♥ 

Filmen får betyget 10/10 :) 

4 kommentarer:

  1. Filmen låter bra :)
    Fortfarande ingen bild

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rensade för mycket bland bilderna på Blogger

      Radera
    2. Kolla inlägget som jag skrev om bilderna x)

      Radera