måndag 2 juni 2014

När är man "normal"?

Undra när man är normal och när man är onormal?  Fick mig en tankeställare på (söndags) förmiddagen. Är man onormal när man är rädd? När man ofta är orolig?  När man ofta är nervös? När man inte säger det man vill säga?

Är man normal när man är modig? När man aldrig är orolig?  När man är lugnet själv?  När man säger saker utan att tänka?

Ja listorna kan gå hur långt som helst tror jag. Jag har funderat vad jag tycker är normalt och vad som är onormalt men har inte kommit på något, så om jag inte kommer på något själv som jag tycker är "normalt eller onormalt" hur ska man då kunna förklara det för någon? 

Vem bestämmer vad som är "normalt" och vad som är "onormalt"? Vem gör det? Är man onormal bara för man stavar som en kratta ibland?  För man har mera problem än andra? För man har annorlunda stil?

Är man normal om man är en skit emot folk som redan mår dåligt och man vet det? Är man normal när man retar/mobbar andra?


Alla personer i hela världen är olika och tänk vad tråkigt och trist det skulle vara om det var så! Alla personer är lika mycket värda och alla har samma rätt till att vara på jorden, det spelar ingen roll vilken sexuell läggning personen har! Den är LIKA mycket värd som precis alla andra!

Är man normal eller onormal om man är lång och smal? Om man är kort och tjock? Om man är lång och tjock? Om man är kort och smal?

Tja det var lite av mina tankar angående "normal och onormal" kommentera gärna vad ni tycker om det jag har skrivit om i inlägget!

2 kommentarer:

  1. Finns inget som är mer normalt än vara den man är. Alla har olika förutsättningar.
    Alla är lika mycket värda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis alla är lika mycket värda

      Radera