onsdag 29 oktober 2014

Dagens film

I eftermiddag när jag kom hem ifrån dagligverksameheten så startade jag en film :) såg på Hardball, har sett på den flera gånger tidigare och slutar aldrig förundras över hur bra och sorglig den är.  Om jag skulle beskriva den med egna ord skulle jag nog säga att den är så himla bra gjord så det känns som om man sitter där med dom i den sorgligaste scenen :/ men nu tänker jag inte skriva något mer om filmen för då råkar jag väl skriva allt ;) men här nedanför kommer handlingen:

Conor är en misslyckad gambler som mot alla odds blivit utsedd till baseballcoach för ett ungdomslag i Chicagos värsta kvarter. Conor blir mer engagerad i de unga spelarna än någon kunnat ana, inklusive deras snygga lärarinna. Indragen i barnens tuffa vardag, där baseball är det enda som räknas, lyckas Conor ge dem hopp inför framtiden.

Rekommenderar filmen starkt, om ni inte har sett den gör det! Om jag skulle ge filmen ett betyg så blir det när 10/10 ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar