torsdag 19 februari 2015

Reflex väst

Jag brukar alltid ha på mig  en reflex väst när jag är ute och går, även om det är på morgonen då det börjar att ljusna eller på kvällen då det håller på att skymma. Kan hända så mycket när man går efter vägarna men är inte alla som förstår det. Ta bara här hemma i Ånge till exempel det är många som går utan reflex väst eller reflex överhuvudtaget vilket är korkat enligt min åsikt. Jag har alltid fått höra att man ska ha reflex på sig när man är ute när det är mörkt. Tänk om man skulle bli påkörd vems fel är det då? Jag skulle då inte säga bilföraren okej om hen körde vårdslöst eller på fyllan men annars kanske man nästan kan säga att det är fotgängarens fel som inte gör sig synlig för bilen. Jag var ner på Ica tidigare ikväll och handla, då när jag gick dit och hem så blinkade nästan alla bilar som jag mötte med lysena som om dom sa: tack för att du har reflex på dig. Det kan rädda liv om du har på dig reflex väst eller någon reflex överhuvudtaget. Det var allt för mig!

1 kommentar: