lördag 28 mars 2015

Förändring

Igår (fredags) så gjorde jag det jag har sagt i många år att jag aldrig kommer att göra. Jag klippte mitt hår kort! :D men jag gjorde ju det för en god sak :) Jag skickade min långa fläta till en perukmakare ♡ Har ju skrivit tidigare här på bloggen att jag har  funderat på något men inte veta om/hur eller var jag skulle göra det. Det var det här jag skrev om då. Det har varit en lång väg tills att jag har hittat en perukmakare ;D dom flesta jag har ringt till har bara beställt eller inte tagit emot hår längre, en som jag har ringt till har till och med inte haft något med perukmakare att göra även fast det stod så på nätet och att dom heter Peruk xD dom hade haft en gammal travhäst som hade hetat Peruk x) så om ni ska söka efter perukmakare i Sundsvall så behöver ni inte ringa till dom ;)
Det var tack vare att jag ringde till en frisör i Stockholm som sa att jag skulle ringa och höra med cancer fonden höra om dom visste någon perukmakare som tog emot hår, det gjorde dom och så fick jag numret till Carl M Lundh som jag även skickade mitt hår till igår♡

Nu kanske ni undrar varför jag gjorde det här och det är därför att en kompis till mig fick cancer och för att jag känner ett gäng som har/haft cancer så jag kände att jag ville göra något mera än bara köpa saker där det står fuck cancer på. Mitt hår växer ju igen, det tar ju lite längre tid för dom som har/haft cancer.

Har tänkt i flera omgångar att jag ska göra det här men har inte vågat eller inte hittat något om det på nätet.

Skickar ett speciellt tack till Nettan (Anette Wallin) som har svarat på alla mina miljoner frågor, även fast det har varit när hon har tagit på/av sadeln, när du har tagit på/av tränset med du har förklarat så jag förstår snabbt och att det är enkelt ♡

Här nedanför kommer en drös med bilder:

4 kommentarer:

  1. Shit vad långt hår du hade innan du klippte av de....var de så pass långt att de nådde ner till arslet? Fult att dom döpte en häst till peruk XD Sundsvall 0 Sthlm 1 poäng =)) jag är iaf glad att du tordes klippa av dej de långa lockiga håret :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan ända dit, 0 Sundsvall 0 Sthlm Helsingborg 1 poäng ;)

      Radera
    2. Shit vad långt...då har du sparat i några år för att de blev så långt =)
      varför 1 Helsingborg & noll till dom andra 2?

      Radera
    3. I Sundsvall har dom ingen perukmakare och hon som jag pratade med på Carl M Lundh gav mig adressen till Helsingborg sen när jag sökte på nätet så såg jag att det fanns i Stockholm med :P

      Radera