lördag 24 oktober 2015

Funderingar

Har funderat på det här ett tag, att man verkligen måste tänka till innan man skickar iväg ett sms till någon kompis. Jag själv brukar tänka till typ två/tre gånger i beroende på vad jag skriver i smset. Vissa personer kanske tycker att om man skriver med många utropstecken så skriker man det och kanske blir less/irriterad för det. Jag tycker så ibland beror på vad hen har skrivit tidigare. Även fast man LÄSER smsen så kanske man uppfattar hur hen skriver olika. Jag uppfattar mina sms olika, vissa sms kan jag bli grymt irriterad på och vissa andra sms kan jag bara skratta/le åt. Om man är kort i sms till mig så kan jag känna att personen är sur även fast hen kanske inte är det, men det är den känslan jag får om man är kort när man skickar smset och om man samtidigt använder utropstecken. Men tror inte att det är bara jag som känner såhär, vet själv personer som känner precis lika som mig. Ibland brukar jag försöka tänka hur hen tänker när hen får mitt sms. Finns säkert massa såna här små saker som personer stör sig på när dom smsar.

Kommentera gärna hur ni tycker kring inlägget och hur ni tycker när ni smsar, ni kanske tycker helt annorlunda än mig och det är okey :)

3 kommentarer:

  1. Håller med på en sak...man behöver inte alltid vara sur fast man får korta svar i sms,kan vara så att man inte har så mycke till svar på till den personen som man smsar med å därav kort svar!

    SvaraRadera