måndag 28 oktober 2013

Disney Channel serier del 2!

Här kommer slutet på listan på Disney Channel serier jag gillar/älskar!

Nummer 5: Phil of the Future =)

Handling:

Serien handlar om tonåringen Phil Diffy och hans familj som är från år 2121. De har åkt i en tidsmaskin och fastnat i vår tid. Phil och hans lillasyster Pim börjar gå i skolan, medan Phils föräldrar Barbara och Lloyd försöker komma på ett sätt att laga tidsmaskinen. Samtidigt får de göra allt för att ingen ska få veta deras hemlighet. Rektorn på Phils och Pims skola misstänker att de är utomjordingar. Endast Phils bästa vän (och i sista avsnittet flickvän) Keely vet deras hemlighet. Men tidsmaskinen blir fixad i sista avsnittet, så de hinner knappt få någon tid alls som ett par.

Gillar serien för den är lite frän för dom har kommit ifrån framtiden och att serien är rolig.





Nummer 6: Shake it up =)

Handling:

De två 13-åriga tjejerna Cecilia "CeCe" Jones och Raquel "Rocky" Blue har drömt om att bli professionella dansare sedan de var små. Deras chans kommer till sist då de får jobb som bakgrundsdansare i den lokala TV-dansshowen "Shake it Up, Chicago!". CeCe och Rocky bryter alla regler som finns för att nå toppen. På vägen upplever de nya äventyr och deras vänskap sätts på prov.

Gillar serien för att den är rolig och frän med all dans och häftiga kläder =)



Nummer 7: That's So Raven =)

Handling:
 Huvudpersonen är Raven en tonårstjej med förmåga att se in i framtiden.
Hittade ingen mer handling till den här serien men det räcker, Raven och hennes vänner hamnar ofta i tokiga saker när hennes syner slår "fel" som dom kallar det i serien =) 

Gillar serien för den är ganska så rolig.



här har ni fått min lista på Disney Channel serier som jag gillar/älskar och jag bryr mig inte om att ni kanske tycker att det är barnsligt! Mitt liv inte er liv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar