tisdag 6 oktober 2009

En timmerbilsfärd man inte glömmer i första taget<3

I söndags den 4/10 åkte jag med bonuspappa och lastade upp den nyaste timmerbilen och det blev en tur jag sent kommer att glömma=) Först så hoppade det två råddjur framför vägen när vi knappt hade åkt något långt alls=) Sedan när min bonuspappa kör på en skogsväg så sitter det en stor fågel mitt på vägen (vet inte vad det var för fågelxD) och då sa min bonuspappa " flytt på dig dum fågel där kan du ju inte sitta" och vad tror ni att den gör? Jo flyger rakt in i timmerbilen! Sen efter min bonuspappa har lastat hela timmerbilen och ska köra upp för en pytteliten backa vad händer då? Jo det blir för tungt och vi kommer bara upp halva backen han var ju bajs nödig mitt upp i alltihop också så han testade att trixa och köra upp för backen två gånger till efter det så behövde han springa till skogen och bajsa=) Sedan när han kom tillbaka så testade han två gånger till. Efter det la han granris och lägga på lera som gjorde att vi inte kunde åka upp för backen. Men det gick inte heller då så han fick lasta över på bilen!( det högsta som gick också på timmerbilen) Då äntligen kom vi upp för backen. Efter det åkte vi hem fast vi fick stanna så min bonus pappa fick lasta om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar