torsdag 17 mars 2016

Add

Nu tänkte jag skriva om något som jag ALDRIG har skrivit om tidigare, tänker skriva lite om min diagnos Add. Jag kollade ju på Jockiboi's video tidigare ikväll då han berättade om sitt liv med Add och hur det påverkade folk omkring honom, väldigt mycket av vad han sa stämmer in på mig med. Om ni vill läsa om Add så lägger jag in en länk här nedanför.

http://bokstavsdiagnoser.se/add/

Här nedanför kommer en länk till Jockiboi's artikel i Expressen.

http://www.expressen.se/noje/jockiboi-det-ar-ett-helvete-att-leva-med/


När andra tänker en tanke så kan jag tänka 10 tankar typ. När jag pratar med folk så funderar jag oftast vad jag ska säga näst och kanske missar något som den andra personen säger. Om det är saker som intresserar mig så är allt jättebra/kul/spännande men är det något som inte intresserar mig så går det inte det tar stopp lixom. Jag vill ha någorlunda planerade dagar så jag vet vad jag ska göra t.e.x. på jobbet men det funkar rätt så bra faktiskt. Har jag planerat något med någon vän och sen blir det inte av då blir jag ledsen och besviken. Jag blir jättelätt distraherad om jag inte riktigt förstår vad jag ska göra. Om jag ska se på film måste jag fastna för den dom första fem/tio minuterna annars är det kört, har försökt att se på filmer som jag inte har fastnat för men det går inte då jag somnar. Är lika med serier, jag läser ju mycket med, det blir oftast läkarromaner ifrån Harlequin. Jag har ibland super svårt att sova, då kan kroppen vara jättetrött men hjärnan är på högvarv (precis som Jockiboi sa) då brukar jag läsa böcker utan glasögon eller så kollar jag på serier/klipp från serier beroende på klockan och vad jag ska göra dagen efter, jag brukar ALLTID lyssna på musik innan jag ska sova så jag slappnar av.

Det var nog det mesta jag hade på hjärtat nu :) Nej nu ska jag krypar ner i sängen och se när sömnen kommer, godnatt alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar