onsdag 18 augusti 2010

Dikter ;)

hittade en liten bok hemma med väldigt fina dikter och sånt :D

Vänskapsdikter:

En riktig vän
är en ängel,
som lyfter upp dig,när dina vingar inte kommer
ihåg att flyga.

Om du lever tills
du blir 100, vill
jag leva tills jag blir 100 minus en
dag, så att jag
aldrig behöver
leva utan dig

Om alla mina vänner
skulle hoppa från en
bro, skulle jag hoppa
med dem - jag skulle
vara på botten och
fånga dem

Gå inte framför mig,
jag kanske inte följer
dig. Gå inte bakom mig,
för jag kanske
inte visar vägen.
Gå vid min sida och
bara var min vän

Äkta vänner är de
som inte tycker att
du har gjort något
som inte går att rätta
till, när du har gjort
bort dig.

Det är inte så mycket
våra vänners hjälp
som hjälper oss, utan
det är vetskapen att
de vill hjälpa oss.

En vän är den som
lyser upp när hela
världen har slocknat.

Tack för att du
ringer mig mörka
vinterkvällar.
Bara för att
säga hej.

De som
försummar sina
gamla vänner
för nya,
riskerar
att mista båda.

Enda sättet att få en
vän är att vara en.

En sann vän talar
väl med oss,
och försvarar oss,
när vi är frånvarande.

En ärlig fiende
är bättre än tio
falska vänner.

När jag läser en bra
bok för första gången,
känns det som om jag
har funnit en ny vän.

Kom ihåg att vänner
är som blommor,
de måste vattnas
och gödas.

En vän som du
måste köpa är inte
värd det du måste
betala för honom.

Vänskap är det
enda lim som
kan hålla ihop
världen.

Ovänskap är alltid
uppriktig, men
vänskap är inte alltid
lika uppriktig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar