onsdag 18 augusti 2010

ett till smakprov av min berättelse :D

Kapitel tre

Olika killar och olika berättelser


- Han gick till sina polare, svarade Frida på Sannas fråga. Sanna kollade dit och då såg hon Jimmy.


- Vet du vad den där killen heter? Frågade Sanna och pekade på en av Jimmys polare.


- Ja, det vet jag hur så? Frågade Frida fast hon visste vad Sanna skulle svara.


- Ingenting jag bara undrade, svarade Sanna och kollade på Jimmys polare igen med en blick som Frida väl kände igen.


- Suck, har du inte kommit över att Simon gjorde slut med dig? Frågade Frida när dom hade börjat och gått igen.


- Det har jag visst! Nästan skrek Sanna och kollade på Frida med tårar i ögonen och Frida ångrade att hon hade sagt något om det.


- Nu är vi framme! Utropade Sanna förvånat när hon såg skolan torna upp sig.


- Ja, vi är framme i straffets skola! Suckade Frida tungt och mumlade något om att hon redan hatade deras lärare.


- Tja Frida! ropade en av killarna vid dörren.


- Tja! Ropade Frida tillbaka.


- Vem var det där? Frågade Sanna bryskt och Frida suckade tungt. Frida tänkte ut en förklaring men tänkte att det var lika bra att berätta sanningen.


- Det där är min killkompis Billie Joe, sa Frida försiktigt.


- När har han blivit det? Hur blev den snyggingen det? frågade Sanna ännu mer bryskt än första gången på morgonen.


- I somras när du var utomlands, så var jag och badade, svarade Frida när gick in.


- När du var och badade?? Frågade Sanna med en ton som Frida inte kände igen och Frida kollade på Sanna med förvånad i blicken.


- Jag var barnvakt åt en av mina brorson och han sin systerson, då frågade min brorson om han fick gå och frågade en annan kille om han ville vara med honom, då sa jag att det var okej, det var Billie Joes systerson och då gick han och frågade Billie Joe som också sa att det var okej, svarade Frida samtidigt som hon plockade ut saker ur skåpet och gick till klassrummet.


- Okej, vad hände sedan då? frågade Sanna sarkastiskt.


- Jag kollade var dom gick och sådant, helt plötsligt såg jag dom inte mer och jag blev lite rädd att någon av dom hade skadat sig, så jag gick och kollade var dom hade tagit vägen, jag halkade och bröt foten, axeln hoppade ur led också men jag såg dom och efter några sekunder kom dom för att kolla varför jag bara låg där och jag berättade, fortsatte Frida och hämtade andan.


- Då sprang dom och hämtade mig, sa en röst bakifrån. Både Frida och Sanna vände sig förvånat om och där stod Billie Joe.


- Ja, då sprang dom och hämtade dig Billie Joe, svarade Frida honom och han nickade åt sina kompisar.


- Visst ja, min systerson undrar när han får leka med sin kompis igen, sa Billie Joe och kollade på Frida.


- Jag ska prata med honom ikväll så ringer jag dig efter okej? Svarade Frida och kollade på Billie Joe som nickade och kollade på klockan.


- Nu kommer våran lärare, sa Billie Joe och pekade på en gubbe som kom gående.


Kapitel fyra


Första lektionen


Deras lärare var sen.

Som Frida och Billie Joe hade lärt sig igår.


- När kommer vår lärare? Frågade Sanna och kollade på Frida. Nu gick Billie Joe till sina kompisar. Sanna kollade först på Frida och sedan fastnade blicken på Billie Joes bak.


- Gud! Han var ju ännu snyggare än Simon! viskade Sanna till Frida som hon trodde att Billie Joe skulle höra vad hon sa.


- Kände du inte igen honom? Frågade Frida Sanna som skakade på huvudet


- Hej, sa deras lärare och låste upp dörren och alla gick in och satt sig. Sanna bredvid Frida, Billie Joe bakom tjejerna.


- Okej vi ska göra så här idag, sa läraren och kollade ut över klassen som satt ovanligt tysta.


- Hur då? frågade Billie Joe och bröt tystnaden och petade Frida på axeln och hon kollade bakåt på honom och han gav henne en bit av hans sida som han hade skrivit på.


- Ni ska få ert nya schema ni som var här i går vet ju vad mycket krångel det var med det gamla, sa läraren och kollade ut över klassen igen.


Frida kollade på lappen hon hade fått av Billie Joe. Han hade skrivit ” Ska du göra något efter skolan? Eller vill du följa med mig till ett cafe? Kram Billie Joe”.

Okej det här lät som en dejt!! Undra om han gillar mig eller inte, för jag gillar honom!! Tänkte Frida.

Frida rev bort en bit av en sida i sin bok och skrev så här ” Jag ska inte göra något speciellt så jag kan gå med dig på ett cafe! Kram Frida ”. Hon vek ihop den och vände sig om och la den på Billie Joes bänk. Nu läste Billie Joe lappen och efter några sekunder vände sig Frida om och kollade på honom, han hade ett leende som smittade av sig på Frida. Hon tyckte mycket om Billie Joe, så hon hoppades på att han också gjorde det.


- Okej har alla fått scheman nu? Frågade deras lärare och kollade ut över klassen som nickade.


- Okej då var vi klara, svarade läraren.


- Får vi gå nu då? frågade Frida och kollade på klockan deras andra lektion skulle börja om fem minuter.


- Våran lektion börjar om fem minuter, sa Frida för att läraren skulle fatta att det var lite bråttom.


- Okej nu är jag klar så nu kan ni gå till eran andra lektion, svarade läraren Frida och hon började att fnissa.


- Vad är det Frida? frågade Sanna och kollade på Frida som gav henne lappen.


- Wow, tror du att han menar allvar? Frågade hon och kollade på Frida som rykt på axlarna. Frida hörde att Sanna var svartsjuk på henne. Sanna hade aldrig varit bra på att dölja när hon vart svartsjuk.


- Blev du svartsjuk nu Sanna? Frågade Frida och kollade på Sanna som blängde tillbaka men snart blev blicken road.


- Hur märkte du det? frågade Sanna och låste upp sitt skåp. Frida gick till skåpet bredvid och låste upp.


- Jag märkte det innan du öppnade munnen, för det syntes i din blick, svarade Frida och låste sitt skåp.


- Gjorde det? svarade Sanna och kollade på Frida som fnissade åt sin väns min när hon kollade på Frida.


- Nej det gjorde det inte, men eftersom jag vet att du kan bli svartsjuk lätt så såg jag det, svarade Frida Sanna som också började fnissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar