lördag 17 juli 2010

14/7 - 10

Den 14/7 så gick jag och mamma en pilgrimsfärd till Eldnäset (: När vi kom ner till Eldnäset så fick Bosi bada :D Han bara älskar att bada så när han kom upp ur vattnet såskakade han av sig så jag blev typ duschad x3 På Eldnäset var det väldigt mycket folk :D Jag hjälpte till på Eldnäset förra sommaren (: Jag var nervös över att träffa Larsa igen efter det han hade gjort emot mig :( Vi gick först upp till timmer kolan och grillade korv med Bertil (: Vi satt där och pratade med Bertil ganska länge (: Bosi fick också korv (: Bosi låg på något sand liknade som låg på typ golvet så när vi gick därifrån så var han alldeles smutsig! Så vi fick gå & bada honom en gång till & då klart blev jag typ duschad för tredje gången (: Efter Bosi hade badat så sa mamma att jag skulle gå in till Eldnäset och köpa fika men först vågade jag inte men sen tog jag mig i kragen och gjorde det och det gick bara bra hade inte behövt varit orolig :D Han var sitt vanliga lugna jag ;D Jag köpte ficka till mig och mamma och gick sen och pratade med Karin om jag och mamma kunde komma och rida dagen efter :D Efter jag hade pratat med Karin så gick jag och gosade med Flisan ;) Då frågade Anette om jag ville hålla i Flisan medan hon la undan en skjorta :D Och jag sa direkt ja ;) Går aldrig miste om en stund att få rå om Flisan ;) <3 Efter att Anette kom tillbaka gick jag till mamma och väntade på att Larsa skulle komma med vårat fika :D Efter ett lite tag så kom han med vårat fika :D Vi satt vid ett bord där det satt två andra också och när han kom med deras fika så fick han ta med sig våra papperstallrikar in och mammas kaffe kopp men när han tänkte ta min coca cola som jag inte hade druckit upp så sa jag: nä den kommer jag in med själv sen ;) Då gick Larsa iväg och sa: Fick jag inte ta drickan av dig Frida ;D Efter jag hade fikat så gick jag upp till Sabbak & Flisan och Yrsa höll i Sabbak reda & Karin höll i Flisan och undrade om jag ville hålla i Flisan så kunde hon få gå & kolla runt på Eldnäset :D Sa absolut ja till det ;)


Jag och Flisan <3

Efter ett tag kom Karin & Anette tillbaka och då skulle dom sätta på Sabbak & Flisan selerna på hästarna så dom kunde dra vagnarna & jag hjälpte Anette med Flisan och Bertil var också där och hjälpte till med Flisan & sen när Anette & Karin hade åkt i väg med Sabbak & Flisan sa Bertil: Jag visste inte att du hade Så bra hand med hästar :D *big happyface* Blev så j*vla glad när Bertil sa det :D För Bertil har hållit på med hästar mesta dels hela sitt liv så att få beröm av honom var bara jippie tanke :D Sen gick jag hem :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar