torsdag 8 juli 2010

Barnvakt & dagen innan det :)

7/7 var jag ensam hemma för mamma och lillebror åkte till S-vall för lillebror skulle till något tandgrejs :P Dom blev borta hela dagen och jag blev hemma med Bosi han morra åt minsta lilla ljud :/ och skällde så fort han hörde en bil köra på vägen och sånt!!!! Diskmaskinen levde sitt eget liv :/ Körde igång i en timme sen stanna i Två Timmar! Sen startade den i en halv timme! Knas allt blir när jag är ensam hemma! Kände av andar i typ hela huset när det blir så blir jag nästa irriterad för då känner jag att jag inte får vara ifred någonstans! Det var värst när jag skulle duscha kände mig iakttagen precis hela tiden då sa jag: Kan man inte få vara ifred när man ska duscha?!?
Då kände jag att den ande som var inne i badrummet flög iväg då tänkte jag: skönt :D

Ungefär klockan halv sju gick jag ner till min bonusfaster eftersom jag skulle vara barnvakt och då visade det sig att hon inte började jobba förre klockan 21:00 så jag fick leka lite med Axel innan hon åkte halv nio och ungefär en halv timme efter hon hade åkte så låg Axel och sov! Nöjd eller vad? :D Brukar alltid ha svårt med att lägga honom men nu funkade den perfekt ;D Jag kollade på tecknade X-men tills klockan var elva sen gick jag och la mig och sov :)

8/7 blev jag väckt av Axel klockan 07:41 och han strålade av energi och hade ett leende på läpparna som jag visste vad det betydde: kom upp och lek med mig nu Frida :D
Låg och drog mig tills typ tio i åtta då klev jag upp :) Både Axels mamma och pappa var hemma då så det var ungefär lugna gatan ;) Ungefär halv elva gick jag hem :) För då skulle Axel åka på dagis ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar