lördag 24 juli 2010

Nice dag :D

Idag har jag, mamma, Mikael, Mats, Thure, Roger & Berit åkt till Orsa Grönklitt = björnparken i Orsa =) Vi åkte dit redan på morgonen så det var att kliva upp klockan: 05:30! Gäsp :O Vi skulle åka halv åtta/åtta var ganska så trött då :D Först så gjorde vi inte så mycket i bilen sen så spelade vi ett spel som Mats hade fått när han fyllde år :) Det var jättekul att spela schlagerduellen! Jag & Mikael emot mamma & Mats :D Jag & Mikael kunde dom flesta av låtarna medan mamma mest chansade :D Eller mamma kunde flera också men dom som vi kunde mycket på jag & Mikael var ett ganska så bra lag i det spelet :D Vi kan nästan samma låtar & om den ena inte kan så kan kanske den andra! När mamma sjung första stycket ur Fångad av en stormvind med Carola så såg mamma min blick & suckade djupt :D Det blev lika då 7 till mig & Mikael och 7 till mamma & Mats fast det var bara mamma som sjung & sånt ;) För när det stod 7-7 behövde vi göra en paus eftersom melodikrysset började då :D Mats hjälpte oss med första artisten! :O Man blev absolut förvånad när han kunde det & inte mamma! :O När vi hade gjort klart melodikrysset så stannade vi för 11:00 fika :D Hahaha då såg vi en ganska så rolig sak :D Vi (jag,mamma, Mikael & Mats) hade med oss två stora fryslådor medan dom andra hade bara med sig två små tygpåsar med fika xD Aja :D
Ett foto som Mikael tog på första rastplatsen vi var på :D När vi hade fikat klart så åkte vi till Orsas björnpark :D Där gick vi runt & kollade på alla djuren vi såg massa olika djur :D Vi gick där ifrån 12:39 till ungefär 15:36 =D Innan vi gick därifrån så köpte vi souvenirer :D Snacka om att jag hade ont i fötterna när vi åkte till matstället :P Och vad vi fick vänta på maten där! Men jag, mamma & Mikael var i alla fall nöjda med maten men det var absolut inget trevligt att sitta där på visa bord stod tallrikarna & allt ifrån dom som hade suttit där tidigare & där man skulle lämna av brickorna var full! Där kommer vi inte att äta något mera! Efter vi hade ätit så gick jag, mamma & Mikael & köpte godis :D Mums mums :D Sen efter det så gick vi ut till bilarna & åkte med Roger som ledare i hans bil xD Åkte alla möjliga vägar hit & dit x) Men det brukar aldrig bli tråkigt när man åker lång färder med Mats xD Han kan toka till det fast han är en sån van bilförare så att han tappar aldrig kontrollen på bilen ;) Ungefär klockan: 20: 27 =) då gick jag in eller alla gick in då xD Men jag & Mikael satt oss vid våra datorer ;)

Mera bilder ifrån våran roadtripp kommer senare idag ;) Här ovan är jag på första rastplatsen Micke är den stolta fotografen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar