fredag 30 juli 2010

Gårdagens Sundsvalls resa :D

Igår så åkte vi till Sundsvall för att träffa släktingar :D Emil fick också följa med ;D Först åkte till Birsta & handlade lite saker eller mamma handlade :D Dom två första affärerna gick Mikael med in på men den sista affären gick jag med in på :) På dom andra kom mamma ut med bara det hon behövde men när jag följer med så brukar det alltid bli mycket mera saker som vi handlar ;) Den här gången köpte vi presenter till Tova & Dante :D Det är så roligt att handla kläder till barn :) Vi kom ut med ganska mycket mera saker än vad vi skulle ha :D Sen när jag & mamma kom ut till bilen sitter killarna där & lyssnar på Linkin Park jag satt mig i bilen men mamma stod ute och vägrade gå in i bilen eftersom Mikael fortfarande spelade Linkin Park i bilen xD

Efter det så åkte vi till Armsjön :D Där var redan: Anna, Peter, Petra, Bettan, John, Joacim, Tova & Dante :D Anna & Peter är mina kusiner. John, Joacim, Tova & Dante är mina kusinbarn :) *happyface* när vi kom ut dit så fick vi äta hamburgare som Bettan hade gjort :) Alla vi ungdomar/barn satt ute & åt :) Då fick Emil se hur det är att äta med Mikael, John & Joacim :D Haha det tror jag att han sent kommer att glömma det i första taget :D

För Joacim var verkligen på hugget & vi andra var inte så seg att ta efter honom xD Så blir det när inga vuxna är med oss :D
Sen efter vi hade ätit gick vi in i en stuga & pratade :D sen efter det så fikade vi & sen gick vi ner & badade :D Alla hade doppat sig före mig men John han lyckats som alltid övertala mig & det gjorde han då också :D Simmade en bit sen dök jag under vattnet & simmade :P Jag & John var i vattnet längst!

Sen när vi gick upp så följde jag med Bettan & mamma en promenad med Dante :D Runt nästan hela Armsjön kändes det som :D När vi kom tillbaka till stugan så gick jag, mamma & Bettan in, Bettan började med maten :P efter ett tag så kom Anna, Tova & min morbror Åke dit ;) Jag pratade lite med Åke som satt & höll i Dante :)
Sen efter ett tag så gick jag in med Dante :D Emil stannade kvar & pratade med Åke medan jag & mamma gosade med Dante :D Efter det så åt vi och då kom även Annas man Pär dit :D Sen åt vi mat.
Sen så gick vi till en typ gräsmatta fast det var ingen gräsmatta utan det var en fotbollsplan :D Alla killarna spelade fotboll jag & Tova var domare xD 6 - 3 till Emil & John :D efter det så gick vi ner till badstället/bryggan :D John badade bara den här gången vi andra pratade & kollade på John & vi var där nere ett tag :D älskar alla mina underbara kusinbarn :D när vi kom upp så var det fika & sen åkte vi hem.

Mera bilder ifrån Armsjön kommer upp senare god natt på er alla :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar