lördag 17 juli 2010

Torsdagen den 15/7 - 10

Den 15/7 så åkte jag & Yrsa till Sabbak & Flisan för att mysa med dom & borsta och sånt (: när vi hade ungefär nästan gjort det klart så kom Karin hem & sa: Ni får rida ut med Flisan men ni får bara hålla er på skogsvägen & någon annan väg som jag inte kommer ihåg just nu :D Men hon lät oss rida ut & jobba med Flisan själva :D Först fick jag rida & Yrsa leda Flisan (: Flisan gick som en båge precis hela tiden xD Flisan är ju ett riktigt matvrak :D De gick ju jättebra att rida Flisan när hon gick i en båge och gick på en äng fullt med grönt gräs! Varje gång Flisan böjde ner huvudet & skulle äta gräs höll jag på att flyga av henne eftersom hon hela tiden lyckades rycka tyglarna ur händerna på mig! Blev inte bättre att Yrsa gick bredvid hon följde nästan bara med Flisans huvud (: Men det var mysigt i alla fall att få rida min favorit häst :D
Flisan <3

Tog en bild när jag red :D Sekunden efter jag hade tagit det så åkte huvudet ner i gräset & hon passade på att äta medan jag la undan mobilen ;) Hon är ganska smart egentligen ;)

Sen Yrsa rida och visp så gick Flisan inte i någon båge utan (nästan) hur fint som helst :D Förutom när hon skulle gå & hälsa på en hund som kom springandes & skällande hon gillar hundar ;) Hon är själv så stor så hon kan trampa ihjäl hunden så man får hålla koll på henne noga då ;) Vi gick också en sväng upp emot vägen men då snurrade nästan Flisan runt när Yrsa ledde henne (: Det gick ganska så bra när jag ledde henne men blev också en snurr men inte lika mycket som när jag red (: Efter det så tog vi in henne i stallet & borstade av henne :D Efter det så gick vi ut med henne i hagen igen till Sabbak men det blev gräs ätar stopp innan hagen och då sa Karin till mig: du står där och ser alldeles kolugn ut Frida ;) Beröm av Karin också :D Wow på onsdagen beröm av Bertil om mina hästkunskaper & på torsdag beröm av Karin om mina hästkunskaper svävar man nästan på små moln eller? :D


Sabbak & Flisan precis innan vi lämnar dom själva i hagen<3

Efter det så gick vi till Digernäs & Yrsa badade & jag gick bara och tvättade händerna i vattnet & undrade hur i hela friden Yrsa skulle klara av att bada i det där iskalla vattnet :D Men hon gjorde det! ;) Jag kollade flinande på & lyssnade på en låt som Robin har gjort :P Sen kom Yrsas mamma & hämtade oss :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar